سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار روغن زیتون

کالری شمار روغن زیتون از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این درخت نخستین بار در کرانه‌های مدیترانه پرورش یافت. کالری شمار روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی سیرنشده می‌باشد. مصرف کالری شمار روغن زیتون از سالهای دور توصیه شده است . این کالری شمار روغن گیاهی حاوی چربی است اما برخی معتقدند که با وجود این ، کالری شمار روغن زیتون خاصیت لاغرکنندگی دارد.عجیب است یک کالری شمار روغن را لاغرکننده بنامیم کالری شمار روغن زیتون، یک منبع عالی از ویتامینها و مواد معدنی است که سیستم بدن را پاکسازی کرده و پوست را تغذیه می کند. همچنین دوستدار قلب نیز می باشد. بعضی از افراد رژیم گیرنده، دیگر با کالری شمار روغن زیتون غریبه نیستند.


این کالری شمار روغن بعنوان یک جایگزین سالم تر برای سس های سالاد یا کالری شمار روغن پخت و پز بکار می رود. اما آیا می دانستید که مصرف فقط یک قاشق سوپخوری کالری شمار روغن زیتون در هر روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ کالری شمار روغن زیتون، یکی از مفیدترین کالری شمار روغن های سالم است. این کالری شمار روغن با له کردن و فشردن میوه های زیتون برای بیرون کشیدن کالری شمار روغن آن، تهیه می شود. انواع مختلفی از کالری شمار روغن زیتون در بازار وجود دارد. آنها بر اساس نحوه فراوری شان طبقه بندی می شوند. از بین تمام انواع کالری شمار روغن زیتون، کالری شمار روغن زیتون فوق بکر سرد فشرده، سالم ترین است. این کالری شمار روغن، مواد مغذی اش را حفظ می کند، زیرا حداقل فراوری روی آن انجام می شود.با اینکه کالری شمار روغن زیتون حاوی چربی است، اما مزایای کاهش وزن دارد. با اینحال فکر نکنید یک کالری شمار روغن جادویی است که فورا شما را لاغر خواهد کرد.


 بمنظور انجام اینکار و استفاده از کالری شمار روغن زیتون ، شما باید مراقب آنچه که می خورید باشید و کالری مصرفی تان را نیز کاهش دهید. همچنین باید برای تقویت بدن و کاهش وزن بیشتر، ورزش هم داشته باشید.برخی از کارشناسان معتقدند که مصرف فقط یک قاشق مرباخوری کالری شمار روغن زیتون فوق بکر و خالص در هر روز، بدن را تحریک خواهد کرد تا چربی بسوزاند. همچنین باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید، بنابراین پرخوری نمی کنید. حتی رایحه قوی و با نشاط کالری شمار روغن زیتون نیز به کاهش وزن کمک می کند. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که کالری شمار روغن زیتون استشمام کردند، میزان سروتونین در بدنشان بطور قابل توجهی افزایش یافت.این هورمون، خلق و خو را بهبود می بخشد و پیام سیری می فرستد. بعلاوه، بنظر می رسد برخی از مواد مغذی موجود درکالری شمار روغن زیتون، جذب گلوکز توسط بدن را مهار می کنند. به همین دلیل است که وقتی شما بمنظور کاهش وزن، هر روز از کالری شمار روغن زیتون استفاده می کنید، احساس گرسنگی نخواهید کرد.