سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار زرشک

یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، کالری شمار زرشک است. میوه های قرمز کوچک این گیاه در سفره های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می گیرد. اما علاوه بر خواص عالی خود کالری شمار زرشک آب کالری شمار زرشک هم دارای خواص دارویی و مفید بسیاری برای بدن می باشد. میوه کالری شمار زرشک دارای حدود 4% مواد قندی ، 65 اسید مالیک و اسید تارتاریک و مقادیر صمغ می باشد. کالری شمار زرشک گونه های مختلف درد که مهم تر از همه آنها دو نوع است که یکی بنام کالری شمار زرشک بی هسته و دیگری کالری شمار زرشک با هسته (دارای دو هسته) میباشد.در مطالعات جدید ثابت شده است کالری شمار زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی بیوتیکی برای باکتری ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی کالری شمار زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می شناسند.


استفاده از کالری شمار زرشک و آب کالری شمار زرشک به قدیم الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند.معمولاً هر وقت که بحث از آب کالری شمار زرشک به میان می آید در ذهن افراد بطری های آماده آب کالری شمار زرشک که بر روی برچسب آن نوشته شده آب کالری شمار زرشک طبیعی تداعی می شود، وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد. وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.


نکاتی که باید در مورد آب کالری شمار زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید کالری شمار زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده کالری شمار زرشک قرمز (زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع کالری شمار زرشک دارای مشخصاتی است مانند جثه ای نسبتاً بزرگتر از کالری شمار زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع کالری شمار زرشک به "زرشک سیاه” معروف است، کالری شمار زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب کالری شمار زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت.