سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار جوجه کباب

کالری شمار جوجه کباب  تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است. کالری شمار جوجه کباب را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که کالری شمار جوجه کباب اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمزمی باشد. کالری شمار جوجه کباب یکی از بهترین منابع پروتئین می باشد و همانطور که می دانید ما آمینو اسید مورد نیاز خود را از پروتئین حیوانی و گیاهی تامین می کنیم. منبعی مناسب برای پروتئین است و افرادی که گوشت خوار هستند اما به دنبال راهی برای کاهش چربی اضافه در غذای خود می گردند می توانند مرغ را جایگزین غذاهای پرچرب خود نمایند. کم حجم ترین قسمت کالری شمار جوجه کباب گوشت سینه آن است که چربی آن نصف یک تکه استیک است. حتی مشخص شده است که چربی کالری شمار جوجه کباب بسیار کمتر است چربی موجود در گوشت می باشد حتی اگر آن را با پوست که چربی دوبرابر گوشت بدون پوست دارد مصرف کنیم بنابراین بهتر است که پوست کالری شمار جوجه کباب را قبل از پختن جدا کنیم.پروتئین محافظ بزرگسالان در برابر پوکی استخوان می باشد .


کالری شمار جوجه کباب مطالعات نشان داده است که گروهی از افراد خصوصا افراد مسن و بزرگسال پروتئین کمی مصرف می نمایند و همانطور که می دانیم پروتئین عاملی مهم برای کاهش پوکی استخوان در بزرگسالان می باشد. در مطالعه ای که برروی تعدادی مرد و زن بین سنین ۷۰ تا ۹۰سالگی با مصرف پروتئین بالا صورت گرفت دانشمندان مشاهده نمودند که در طول ۴ سال این افراد کمتر از کسانی که پروتئین کمی مصرف می نمودند مبتلا به پوکی استخوان گردیده اند. پروتئین های حیوانی بسیار بهتر از باقی پروتئین ها برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان عمل می کنند.مواد مغذی موجود در کالری شمار جوجه کباب باعث  پیشگیری از سرطان می شود. کالری شمار جوجه کباب منبعی بسیار غنی از ویتامین B و نیاسین (موادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان) است.ترکیبات DNA نیازمند نیاسین می باشد و کمبود نیاسین (مانند ویتامینهای B) به طور مستقیم به آسیب های ژنتیکی منتهی می شود. کالری شمار جوجه کباب همچنین حاوی مواد معدنی دیگری نظیر سلنیوم می باشد. سلنیوم یکی از منابع مهم برای حفظ سلامتی انسانها است. این ماده جزئی مهم از چندین مسیر عمده متبولسمی، شامل متابولیسم هورمونتیروئید، سیستمهای دفاعی آنتی اکسیدانی و عملکرد ایمنی، است.


در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی صورت گرفته است مشخص شده است که غذاهای حاوی نیاسین مانند کالری شمار جوجه کباب از ابتلا به آلزایمر و بیماری چشم ناشی از کهولت سن پیشگیری می کند. کالری شمار جوجه کباب نه تنها منبعی غنی از نیاسین می باشد بلکه منبعی غنی از ویتامین B۶ نیز می باشد. وجود ویتامینهای B در کالری شمار جوجه کباب آن را غذایی مفید برای نگهداری انرژی در بدن کرده است زیرا ویتامین های B کوفاکتورهایی برای کمک به آنزیمهای بدن و راهنمایی آنها در فعالیتهای متابولیکی هستند.بهترین گزینه برای انتخاب کالری شمار جوجه کباب توجه به سفتی، گوشتالو و گردبودن سینه آن می باشد. چه بخواهیم قسمتی از کالری شمار جوجه کباب را خریداری نماییم و چه یک کالری شمار جوجه کباب کامل را در نظر بگیریم باید گوشت آن در مقابل فشار انعطاف پذیر باشد و بوی بدی ندهد. بعد از خرید کالری شمار جوجه کباب بسته بندی شده حتما به تاریخ مصرف آن توجه کنید.


رنگ زرد و یا سفید کالری شمار جوجه کباب هیچ نقشی در ارزش تغذیه ای آن ندارد و صرف نظر از رنگ آن پوست کالری شمار جوجه کباب باید مات و بدون وجود لکه ای باشد.اگر شما جزء افرادی هستید که کالری شمار جوجه کباب یخ زده استفاده می نمایید از منجمدبودن و سفت بودن کالری شمار جوجه کباب به طور کامل مطمئن شوید. همچنین از خرید کالری شمار جوجه کباب هایی که در کیسه آنها آب منجمد شده وجود دارد به این دلیل که امکان آب شدن و دوبار یخ زده آنها وجود دارد صرف نظر کنید.برای فریزکردن کالری شمار جوجه کباب بهتر است ابتدا آنها را شسته و خشک کنید و بعد آنها را در آلومینیوم، فویل و یا کیسه فریزر قرار داده و در فریزر بگذارید. با این روش می توانید کالری شمار جوجه کباب را برای مدت یکسال فریز کنید.