سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار خربزه

کالری شمار خربزه دارای ویتامینA است، از این رو درترمیم و تجدید سلول های بدن نقش دارد. کالری شمار خربزه با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری های سنگ کلیه و مثانه مفید است؛ دراین بیماری ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود. کالری شمار خربزه سرشار از ویتامین هایA ،D وC و سلولز است. کالری شمار خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می شود.خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم خونی مفید است.بیماری استسقاء ( احساس تشنگی دائمی ) را درمان می نماید. کالری شمار خربزه به هضم غذا کمک می کند و رودل را برطرف می نماید.خوردن ۸ گرم دم کرده ی پوست خشک شده ی کالری شمار خربزه ، سنگ مثانه را دفع می کند. کالری شمار خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم بسیار مدر بوده لذا باعث دفع مواد زاید و سموم موجود در خون شده و به فعالیت و شستشوی مثانه و کلیه‌ها کمک کرده و از احتباس ادرار و سنگ مجاری ادرار ممانعت می‌کند.


کالری شمار خربزه به واسطه آب زیاد، مواد قندی را فورا جذب خون کرده به همین سبب باعث بالا رفتن قند خون و رفع خستگی و گرمازدگی می‌گردد.در میان مواد قندی و معدنی کالری شمار خربزه آنزیم‌هایی وجود دارد که سرعت هضم غذا را زیاد کرده بدین لحاظ در کودکان موجب افزایش اشتها و فعالیت و رشد سلول‌های بدن و در سالمندان به فعالیت سلول‌‌های دستگاه گوارش و در نهایت رفع سستی و بی‌‌حالی منجر می‌شود. کالری شمار خربزه به دلیل مواد فیبری و به خاطر وجود طعم و اسانس‌هایی که دارد یک محرک قوی شیمیایی برای دستگاه گوارش است لذا بسیار ملین بوده و مصرف آن برای مبتلایان به نقرس، رماتیسم، بواسیر و خصوصا برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، بسیار توصیه می‌شود. 


همچنین این میوه تاثیر خاصی در تخلیه میکروب و عفونت‌های موجود در روده‌ها دارد.وجود ویتامین C موجود در کالری شمار خربزه، موجب جلوگیری از بیماری‌های لثه میشود. ‌میزان پتاسیم موجود در کالری شمار خربزه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی بسیار موثر است و مصرف این ماده غذایی نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.پیشگیری از بیماری‌های چشمی،‌ جلوگیری از بیماری‌های عفونی، ‌از جمله فواید مصرف کالری شمار خربزه است.‫ کالری شمار ﺧﺮﺑﺰه ﺷﯿﺮﯾﻦ ﺗﺮس را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮد و اﻧﺴﺎن ﺗﺮﺳﻮ را ﺷﺠﺎع و دﻟﯿﺮ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﺳﻠﻮل ﻫﺎی ﻣﻐﺰ را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.ﻋﻀﻼت ﺑﺪن را ﺗﻘﻮﯾﺖ ، اﺳﺘﺨﻮان ﺑﻨﺪی را ﺗﮑﻤﯿﻞ و ﻣﻮﺟﺐ رﺷﺪ و ﻧﻤﻮ ﺑﺪن ﻣﯽ ﺷﻮد.ﻣﻌﺪه و روده را ﭘﺎک ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.‫اﻋﺼﺎب را آرام و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.