سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار سیب

می‌توان کالری شمار سیب را به تنهایی به‌عنوان میوه‌ای مفید یا در سالاد میوه و کاسترد مصرف کرد. آب‌ کالری شمار سیب از نوشیدنی‌های پرمصرف در جهان است و از کالری شمار سیب در دسرهای بسیاری استفاده می‌شود. می‌توان کالری شمار سیب را به صورت پخته، خردشده، له‌شده، منجمد و حتی خشک‌شده مصرف کرد. در سال ۲۰۱۰ ژنوم  کالری شمار سیب به‌طور کامل رمزگشایی شد. این اتفاق به درک بیشتر ما از مواد تشکیل‌دهنده و فواید کالری شمار سیب کمک شایانی کرده است. حال به بخشی از ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین میوه‌های جهان نگاهی می‌اندازیم. کالری شمار سیب سرشار از فیبر است که باعث تسهیل هضم مواد غذایی می‌شود. مصرف منظم کالری شمار سیب به حرکات روان روده، جلوگیری از یبوست و اختلالات معده کمک می‌کند. فیبر بخش مهمی از رژیم غذایی ماست. فیبر حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به حرکت روان‌تر آن کمک می‌کند. کالری شمار سیب با افزایش ترشح شیره‌های گوارشی و معدوی باعث افزایش جذب مواد مغذی می‌شود. همچنین به زدودن کلسترول اضافی از رگ‌ها و عروق خونی کمک می‌کند و به لطف این خاصیت، سلامت قلب را تضمین می‌کند و احتمال بروز تصلب شرایین را کاهش می‌دهد.


نقش کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان مدت‌ها موضوع تحقیقات مختلفی بوده است. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که کالری شمار سیب احتمال ابتلا به سرطان‌ها به خصوص سرطان پستان و روده‌ی بزرگ را کاهش می‌دهد. کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان ریه نقش چشمگیری دارد. اغلب میوه‌ها و سبزیجات خاصیت ضدسرطانی دارند، اما در این میان‌ کالری شمار سیب یک سر و گردن بالاتر از بقیه است. بر اساس تحقیقات نقش کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان ریه، متمایز و انکارناپذیر است. همچنین در صورت ابتلا به سرطان ریه، سرعت گسترش سرطان را کاهش می‌دهد. فرضیه‌ها این نقش کالری شمار سیب را به وجود فیتونوترینت‌هایی مانند کائمفرول و کوئرستین نسبت می‌دهند، اما هنوز سازوکار دقیق کالری شمار سیب در پیشگیری از سرطان مشخص نیست. کالری شمار سیب باعث از بین رفتن ضعف و انرژی بخشیدن به افراد ضعیف می‌شود. از این رو توصیه می‌شود بیمارانی که در حال بهبود از بیماری‌اند، کالری شمار سیب مصرف کنند. کالری شمار سیب به سم‌زدایی بدن و افزایش سلامت عمومی فرد کمک می‌کند. با اینکه کالری شمار سیب پروتئین قابل توجهی ندارد، ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های آن با پروتئین‌هایش نقش مهمی در پیشگیری از ضعف و افزایش قدرت عضلات بازی می‌کند.


اگر تاکنون فواید کالری شمار سیب برای‌تان کافی نبوده است، وقت آن است که تأثیر مثبت کالری شمار سیب را بر مشکلات عصبی، به‌خصوص دو بیماری آلزایمر و پارکینسون، بخوانید. ترکیبات فیتونوترینت موجود در کالری شمار سیب با خاصیت سم‌زدایی قطعا احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را می‌کاهد. اختلالات مغزی که منجر به بروز آلزایمر می‌شوند، با فعالیت رادیکال‌های آزاد در ارتباط است و کالری شمار سیب با ترکیبات خود تا حدی این فعالیت‌ها را کاهش می‌دهد. کالری شمار سیب میزان استیل‌کولین موجود در مغز را افزایش می‌دهد. استیل‌کولین با توانایی تمرکز، حل مسئله و حافظه در ارتباط است. در رابطه با بیماری پارکینسون، کالری شمار سیب از نابودی تدریجی سلول‌های ترشح‌کننده‌ی دوپامین جلوگیری می‌کند. نابودی این سلول‌ها می‌تواند منجر به بروز پارکینسون شود.