سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار شکر

کالری شمار شکر قند کربوهیدراتی است که به طور طبیعی در انواع مواد غذایی مانند شیر، میوه ها و عسل موجود است. مقدار مشخصی از قند در رژیم غذایی به عنوان انرژی برای تامین سوخت و ساز عضلات و خوب کار کردن مغز ضروری است.مشکل این است که کالری شمار شکر اضافه شده در غذاهای فرآوری شده خطری برای سلامتی شما است. مصرف زیاد قند و کالری شمار شکر باعث افزایش شدید در میزان قند خون می شود، که این بالا رفتن قند خون سبب کاهش انرژی و خستگی می شود و انسان بد خو هم می شود و اینچنین اشخاصی ولع قند خوردن دارندو افزایش چشمگیر خوردن قند منجر به مشکلات افزایش وزن ، از جمله دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، و بیماری آلزایمر می شود به گفته کارشناسان، کالری شمار شکر، چربی نیست، ولی علت اصلی اپیدمی چاقی است.


معمولا وقتی که ما در مورد قند و کالری شمار شکر صحبت می کنیم، یعنی از نیشکر بدست آمده. قند از دسته ساکارز شناخته شده است. ساکارز ترکیبی از ۵۰ درصد قند و ۵۰ درصد فروکتوز است. قند و فروکتوز در بدن پردازش متفاوت دارند. پردازش این دو سلامتی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد و عواقب جبران ناپذیری دارد. کالری شمار شکر مسیرهای بیوشیمیایی در مغز را تغییر داده و فاجعه ای با گیرنده های دوپامین بوجود می آورد. مواد شیرین بعنوان پاداشی برای مغز است که هرچقدر قند و کالری شمار شکر زیاد مصرف کنید مغز شما راتشویق می کند و شمار ا به قند و کالری شمار شکر وابسته تر میکند .در جریان خون قند تبدیل به گلوکز می شود. هیچ محتوای فیبر و پروتئین در قند وجود ندارد که بتواند سرعت آن را کاهش دهد، آن در میوه ها و سبزیجات وجود دارد.


قند و کالری شمار شکر پنهان در اکثر غذاهای فراوری شده وجود دارد. حتی غذاهایی که بعنوان کم چرب تبلیغ می شوند حاوی قند اضافی به منظور افزایش طعم و مزه آن هستند، به جای چربی است. حتی اقلام مورد پسند مانند ادویه کاری و یا سوپ و سس آماده قند و کالری شمار شکر اضافه شده است. به طور متوسط، منوشیدنی های گازدار معادل هفت قاشق چای خوری شکر دارند.فروکتوز به طور طبیعی در مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و آجیل وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که آن برای سلامتی خوب است. قند  و کالری شمار شکر در روده در طول هضم پردازش می شود توسط تمام سلول در بدن استفاده می شود. فروکتوز به طور کامل و به طور مستقیم به کبد می رود.