سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

کالری شمار شکر قهوه ای

کالری شمار شکر قهوه ای به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. به این شکل این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود.پروسه کریستالی شدن ماهها طول می کشد. مشخصه اصلی کالری شمار شکر قهوه ای رنگ قهوه ای آن و همینطور مزه خاصی است که دارد.دلیل این مزه هم این است که ملاس نیشکر در تولید کالری شمار شکر قهوه ای گرفته نمی شود.معمولا کالری شمار شکر قهوه ای دارای 3 الی 7 درصد از ملاس نیشکر می باشد و نسبت به شکر سفید، کالری شمار شکر قهوه ای کمتر گرانول شده. کالری شمار شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشد. کالری شمار شکر قهوه ای یا شکر خام بسته به نوع تولید آن دارای انواع مختلفی می باشد.


شکر خام یا کالری شمار شکر قهوه ای در شیرینی پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی خود کاسته نشده جای بحث و تفکر در مورد خواص خوراکی و زیبایی کالری شمار شکر قهوه ای بسیار است. کالری شمار شکر قهوه ای مانند شکر سفید سمی نیست و مواردی که در تصفیه شکر سفید استفاده می شود را ندارد.کالری شمار شکر قهوه ای بسیار سودمند است و برای سلامتی مناسب.  شامل مقدار زیادی مواد معدنی است موادی که مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف کالری شمار شکر قهوه ای به زنانی که تازه زایمان کرده اند نیروی دوباره می بخشد.


دهه هاست که مصرف کالری شمار شکر قهوه ای یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. کالری  شمار شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا کالری شمار شکر قهوه ای به جای عسل استفاده می کرده اند.همچنین اثرات مثبت کالری شمار شکر قهوه ای برروی پوست غیر قابل انکار است، طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از کالری شمار شکر قهوه ای استفاده می کنند. کالری شمار شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست می شود باعث مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.