سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

گروه خونی شما نشانه طول عمر شماست !

طبق تحقیقات، افرادی که گروه خونی A، B یا AB دارند، بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری‌های قلبی شوند و نسبت به افرادی که گروه خونی O دارند، طول عمر کوتاه‌تری دارند.با این حال، این موضوع بدین معنی نیست که تمام گروه‌های خونی غیر از O باید بیشتر نگران باشند؛ زیرا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مدت‌زمان زندگی افراد تحت تأثیر عوامل دیگری مانند ورزش و سلامت عمومی نیز قرار دارد.در این تحقیق دانشمندان حدود 50000 نفر از افراد میان‌سال و کهن‌سال را در شمال شرقی ایران به مدت 70 سال تحت نظر داشتند. دانشمندان متوجه شدند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، 9 درصد بیشتر احتمال دارد در حین مدت تحقیق به دلیل بیماری جان خود را از دست دهند. همچنین دانشمندان دریافتند این افراد 15 درصد بیشتر احتمال دارد که در اثر بیماری‌های قلبی بمیرند. این میزان در مقایسه با افرادی است که گروه خونی O دارند.


دانشمندان ارتباط میان گروه خونی افراد و خطر ابتلا به سرطان معده را نیز بررسی کردند. سرطان معده در میان افرادی که در شمال شرقی ایران زندگی می‌کنند، بسیار شایع است. دانشمندان دریافتند افرادی که گروه‌های خونی غیر از O دارند، در مقایسه با افرادی که گروه خونی O دارند، 55 درصد بیشتر به سرطان معده مبتلا می‌شوند.ارتباط میان گروه خونی افراد و میزان ابتلا به بیماری و طول عمر، حتی زمانی که دانشمندان فاکتورهای دیگری مانند سن، جنس، سیگار کشیدن، شرایط اجتماعی-اقتصادی و قومیت‌گرایی را نیز در نظر گرفتند، وجود داشت.


تحقیقات قبلی نشان داده بودند افرادی که گروه خونی غیر از O دارند، بیشتر احتمال دارد که به سرطان‌های خاص و بیماری‌های قلبی مبتلا شوند؛ اما هنوز مشخص نبود که آیا گروه خونی با طول عمر افراد ارتباط دارد یا خیر.اطلاعاتی در مورد ویژگی‌های زیستی خون نزدیک به 11000 نفر از افراد شرکت‌کننده، از جمله سطح کلسترول، سطح گلوکز و فشارخون بررسی شد. با این حال، تنها معیارهای خاصی مشخص گردید. به عنوان مثال، افرادی که گروه خونی A دارند، در کل کلسترول بیشتری داشتند و کلسترول LDL آن‌ها که به عنوان کلسترول بد نیز شناخته می‌شود، بیشتر بود