سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

حفظ سلامتی با مصرف این ۸ نوشیدنی!

حفظ سلامتی با مصرف این ۸ نوشیدنی!

۱. سودا، آبمیوه‌های شیرین و سایر نوشیدنی‌هایی که دارای کالری هستند اغلب به عنوان عامل اصلی چاقی و اضافه وزن شناخته می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر نوشیدنی‌های مناسب را در رژیم غذایی خود انتخاب کنید، آنها می‌توانند تاثیر مثبتی روی سلامتی و حتی کاهش وزن شما داشته باشند.۲. ماءالشعیر عامل سلامت مغز:مصرف معتدل این نوشیدنی (حداکثر یک یا دو بار در روز) می‌تواند سلامت استخوان‌ها، سلامت قلب، سلامت کلیه و سلامت مغز را حفظ  کند و حتی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. البته یادتان باشد که منظور ما ماءالشعیر خالص و بدون طعم و شکر است. ۳. آب برای هیدراتاسیون : ماده اصلی بدن آب است که از مفاصل، استخوان‌ها و اندام‌های مختلف، حمایت می‌کند و همچنین عامل اصلی هضم غذا و دفع مواد زائد است. به گفته یکی از متخصصین، اگر ما فقط  آب را به عنوان تنها نوشیدنی مفید انتخاب می‌کردیم، بسیار سالم تر بودیم. چون با وجود آب به هیچ یک از نوشیدنی‌های دیگر نیازی نیست (حدود ۹ تا ۱۳ فنجان آب در روز کافی است).

۴. شیر برای سلامت استخوان: شیر گاو در برخی جوانب کاملا بحث‌برانگیز است، از جمله به لحاظ کم چربی یا پر چربی بودن. متخصصی می‌گوید شیر می‌تواند برای افرادی که به آن حساسیت و یا با لاکتوز آن مشکلی ندارند منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و ویتامین D باشد. برای افرادی که دارای آلرژی‌های لاکتوز هستند، شیرهای غیر لبنی مانند سویا و بادام انتخاب خوبی هستند. ۵. آب گوجه‌فرنگی و سبزیجات: اگر دوست دارید برای شروع روز یک آشامیدنی مفید داشته باشید، آب گوجه‌فرنگی و سایر سبزیجات بهترین انتخاب است. جدا از مقدار زیادی آب، این ترکیبات دارای مواد مغذی مختلفی از جمله ویتامین A، ویتامین C و لیکوپن هستند. علاوه بر این، چون حاوی قند بالا هم نیستند، پس برای برنامه کاهش وزن شما نیز مانعی ایجاد نمی‌کنند.۶. قهوه منبع آنتی‌اکسیدان‌ها: براساس یک مطالعه اخیر، مصرف روزانه سه فنجان قهوه ممکن است به شما کمک کند که طول عمر بیشتری داشته باشید. مطالعات متعددی در رابطه با مصرف قهوه، موید کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان، بیماری پارکینسون و آلزایمراند.

این خواص قهوه عمدتا به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن است. اما در هر حال، صرفه‌جویی در مصرف روزانه حدودا ۱ تا ۳ فنجان برای جلوگیری از ورود کافئین بیش از حد به بدن ضروری است.۷. چای سیاه برای پیشگیری از بیماریچای سیاه، به صورت گرم و یا سرد، مانند قهوه حاوی بسیاری از مزایای سلامتی است. چای سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و افزایش متابولیکی را به همراه می‌آورد. به همین دلیل چون مصرف بیش از یک فنجان چای در روز می تواند آب بدن را از بین ببرد، شما باید برای جبران این مساله بیشتر آب بنوشید.۸. چای سبز مملو از آنتی‌اکسیدان‌هابرای تقویت منبع آنتی‌اکسیدان بدن، به نظر می‌رسد چای سبز هم نقش قهوه و هم نقش چای را به عهده می‌گیرد و یک جایگزین فوق‌العاده برای هر دو است. با مصرف این چای، بدن هم به لحاظ هیدراته و هم آنتی‌اکسیدان‌ها بسیار غنی باقی می‌ماند. سال‌ها تحقیق علمی نشان داده که چای سبز دارای مزایای سلامتی فراوانی است، از جمله آنتی‌اکسیدان‌های آن مانع از پیری زودرس می‌شوند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.