سلامت

سلامت

سلامت

سلامت

بیماری‌هایی که در زنان دردناک‌تر از مردان هستند!

بیماری‌هایی که در زنان دردناک‌تر از مردان هستند!

۱.    پیچ‌خوردگی زانو و کشیدگی عضله
میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۰۲
میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۱۶
برای کاهش درد کشیدگی عضله ساق پا و پیچ‌خوردگی مفصل زانو، استراحت، یخ‌درمانی، زانوبند و نرمش را پیشنهاد می‌کنیم. برای مدتی فعالیت‌های شدید را کنار بگذارید، از کمپرس یخ و زانوبند استفاده کنید تا از افزایش تورم جلوگیری کنید و زمانی که نشسته‌اید پاهایتان را بالا قرار بدهید و نرمش‌های مخصوصی را که پزشک توصیه کرده است انجام دهید.

۲.    ریکاوری پس از عمل جراحی
میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۹۸
میانگین امتیاز زنان به این درد: ۶.۰۰
برای تسکین دردهای پس از عمل جراحی، باید نسبت به عملی که داشته‌اید، مسکن‌های لازم را دریافت کرده و مراقبت‌های ویژه آن عمل را انجام دهید. اما به طور کلی پس از هر عمل جراحی، اگر در محل جراحی با قرمزی و درد مواجه شدید یا تب کردید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

۳.    سینوزیت
میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۴۶
میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۳۷
معمولا عفونت سینوسی، اگر با سردرد همراه نباشد، با درد و فشار اطراف چشم‌ها، بینی و پیشانی همراه است. اکثر دردهای سینوسی به کمک داروهای ضدانعقادی و مسکن بدون نسخه، درمان می‌شوند زیرا معمولا عامل همه آن‌ها همان باکتری یا ویروسی است که باعث سرماخوردگی می‌شود. اگر با گذشت چند روز و مصرف این داروها بهتر نشدید، به پزشک مراجعه کنید.

۴.    استئوآرتریت
میانگین امتیاز مردان به این درد: ۴.۵۶
میانگین امتیاز زنان به این درد: ۵.۳۷
استئوآرتریت معمولا با سفتی، قرمزی و دردناکی مفاصل همراه است. معمولا هم در اواخر روز یا پس از انجام فعالیت‌های روزانه، مفاصل متورم می‌شوند. آنچه به بهبود این درد کمک می‌کند، برخلاف حس و حالی که دارید، کمی نرمش استراحتی و مصرف داروهای ضد درد است. برخی دردهای مزمن که به دارو پاسخ نمی‌دهند، نیاز به فیزیوتراپی و یا درنهایت عمل جراحی دارند.